مدیریت آنلاین مجموعه ورزشی

مدیریت آنلاین مجموعه ورزشی از چه طریق قابل انجام است؟

وقتی صحبت از نرم افزار اتوماسیون باشگاهی و سایر تجهیزات هوشمند باشگاه می‎شود، منظور تمامی سخت افزارها و نرم افزارهایی است که برای اداره‌ی باشگاه کاربرد دارند. هدف از مدیریت آنلاین مجموعه‌ی ورزشی، کاهش میزان خطای انسانی، کنترل از راه دور باشگاه، گزارش‌گیری آنلاین باشگاه، ارزیابی کارایی و راندمان باشگاه در دوره‌های زمانی مختلف، محاسبه‌ی دقیق درآمد باشگاه در یک دوره‌ی زمانی مشخص و … است.
در این شیوه، مدیریت مجموعه‌ی ورزشی باید از تجهیزات و امکانات مدرن در باشگاه استفاده کند. برخی از آنها برای سهولت استفاده ورزشکاران است. برخی دیگر برای سهولت خدمات‌رسانی و برخی هم برای اداره بهتر و جلوگیری از ناامنی و شلوغی در باشگاه استفاده می‎شود.
این تجهیزات و امکانات الکترونیکی در قسمت‎های مختلف باشگاه استفاده می‎شود. برخی از تجهیزات و نرم افزارهای هوشمند باشگاه شامل راهبند باشگاهی، دستگاه کنترل تردد باشگاهی، قفل کمد آنلاین، نرم‌افزارهای مدیریتی، دستگاه تشخیص چهره باشگاهی، کارت الکترونیکی هوشمند، مچبندهای هوشمند و … است. هر یک از این دستگاه‌ها و نرم افزارها کاربردها و استفاده‌های خاص خود را دارند که در ادامه به معرفی برخی از آن‌ها می پردازیم.

مدیریت آنلاین مجموعه ورزشی

تجهیزات لازم برای مدیریت آنلاین مجموعه ورزشی

تمامی تجهیزات و سیستم های مدرن که متشکل از دو بخش نرم‌افزاری و سخت افزاری است، شامل موارد زیر است:

نرم افزارهای اتوماسیون باشگاهی

در مدیریت آنلاین مجموعه‌ی ورزشی، این سخت‌افزارها نیستند که باعث سهولت مدیریت می شوند. بلکه در کنار سخت افزار، نرم افزار مدیریتی هم استفاده می شود. استفاده از این نرم افزارها برای عملکرد سخت افزارها ضرورت دارد. در واقع سخت افزار و نرم افزار در کنار هم مجموعه‌ی ورزشی را مدیریت می کنند. نرم افزارهای مدیریتی بر روی کامپیوتر پرسنل نصب می شود.
همچنین مدیر باشگاه می تواند نسخه‌ی موبایل نرم‌افزار را بر روی گوشی همراه خود نصب کند. در این صورت قادر است از راه دور باشگاه را تحت نظر بگیرد (حتی اگر در سفر خارج از کشور باشد). در نرم‌افزار نسخه‌ی موبایل اطلاعات کامل مربوط به گزارش‌گیری از تردد ورزشکاران، صدور آنی بلیط به صورت جلسه‌ای برای ورزشکاران، گزارشات مالی باشگاه، گزارش تراز کل باشگاه، حضور و خروج پرسنل و … بر روی گوشی همراه مدیر باشگاه قابل مشاهده است.
با وجود این نرم افزار مدیریتی، پرسنل و مدیر باشگاه تنها نقش نظارتی را در باشگاه بر عهده خواهند داشت. بنابراین ورزشکار برای ورود به باشگاه و استفاده از خدمات باشگاه، آزادی بیش‌تری دارد و در وقت او صرفه‌جویی می شود. برای مثال برای خرید از بوفه به پول نقد یا کارت بانکی نیاز ندارد. بلکه می‌تواند از طریق کارت هوشمند و یا مچبند خود وسایل مورد نیاز را از بوفه تهیه کند. البته باید مچبند و کارت هوشمند را از قبل شارژ کرده باشد تا بتواند وسایل مورد نیاز خود را تهیه کند.

قفل کمد آنلاین یکی از تجهیزات مدرن باشگاه

قفل آنلاین کمد

همانطور که می‎دانید وجود کمد برای قسمت رختکن باشگاه ضرورت دارد. این وسیله‌ی کاربردی برای نگهداری از وسایل و لباس‎های ورزشکاران استفاده می‎شود. امنیت وسایل ورزشکاران و قفل کمد رختکن باید توسط باشگاه تامین شود. هرگونه سهل‌انگاری در نگهداری از وسایل و اشیاء ورزشکاران، باعث از بین رفتن اعتبار باشگاه می‎شود.
به همین دلیل تهیه‌ی کمد با قفل‎های ایمن در باشگاه اهمیت پیدا می‎کند. قفل کمد آنلاین که امنیت آن تا حد زیادی افزایش یافته است، جدیدترین و ایمن‌ترین تکنولوژی روز دنیاست. در این فناوری قفل کمد از طریق نرم‌افزارهای مدیریتی کنترل می‎شود. ورزشکاران برای باز کردن قفل کمد آنلاین می توانند از طریق یکی از روش‌های اکسس کنترل (مچبند، اثرانگشت، کارت هوشمند و یا تشخیص چهره) درب کمد را باز کنند.
این نوع قفل کمد در قسمت استخر باشگاه هم به همین صورت عمل می‎کند. با این تکنولوژی مدیریت باشگاه تا حد زیادی آسان‌تر از گذشته شده است. کمد هر ورزشکار متعلق به خود اوست و هیچ کس قادر به باز کردن کمد دیگران نیست. پس ورزشکاران بدون دغدغه می توانند وسایل باارزش خود را در کمد رختکن قرار دهند.

تجهیزات احراز هویت ورزشکاران

در مدیریت آنلاین مجموعه ورزشی، احراز هویت ورزشکاران اهمیت زیادی دارد. در یک باشگاه ورزشی مدرن، تجهیزات پیشرفته‌ای برای این کار در نظر گرفته شده است. روش هایی که در اکسس کنترل وجود دارد، دقیقاً به منظور شناسایی و احراز هویت ورزشکاران کاربرد دارد. این روش ها شامل اثرانگشت، کارت هوشمند، مچبند و یا تشخیص چهره است. در برخی از باشگاه ها ممکن است تنها یکی از این روش‌ها کاربرد داشته باشد. اما هیچ محدودیتی در استفاده از این روش‌ها وجود ندارد. حتی برخی از باشگاه ها ممکن است از 3 یا 4 روش اکسس کنترل استفاده کنند.

جلوگیری از ثبت کارت های تکراری

در روش های سنتی پرسنل باشگاه برای مدیریت باشگاه از کارت های کاغذی استفاده می کردند. در این نوع کارت‌ها به کرّات اشتباه اتفاق می افتاد. ممکن بود چند کارت با مشخصات یکسان به چند ورزشکار داده شود. همچنین در کد عضویت ورزشکاران نیز اشتباهاتی رخ می داد. به طور کلی در روش های سنتی احتمال خطای انسانی قابل پیش‌بینی است. هر چقدر هم پرسنل تلاش کنند، باز هم اجتناب‌ناپذیر است.
اما در مدیریت آنلاین مجموعه‌ ورزشی خطای انسانی به صفر می رسد. بنابراین کارت های تکراری ثبت نمی‌شود. کد عضویت هر یک از ورزشکاران مختص به خود آن‌هاست و غیرممکن است که دو ورزشکار کد عضویت یکسان داشته باشند. بنابراین مدیریت باشگاه بدون اشتباه و به‌طور دقیق انجام می شود.

گیت کنترل تردد

یکی دیگر از تجهیزات مورد نیاز برای باشگاه، گیت کنترل تردد است. در واقع مدیریت آنلاین مجموعه ورزشی زمانی قادر است باشگاه را به نحو احسن مدیریت کند که از ورود افراد غیرمجاز به داخل سالن ها جلوگیری کند. در عین حال ورود ورزشکارانی که شهریه‌ی خود را پرداخت کرده‌اند، در مدت زمان کوتاه انجام شود.
گیت کنترل تردد در ابتدای درب ورودی سالن ورزشی نصب می‎شود. ورزشکارانی می‎توانند از گیت عبور کنند که پیش‏تر در سامانه‌ی باشگاه ثبت نام کرده باشند. زمان ورود، اطلاعات آن ها از قبیل پرداخت شهریه، تاریخ سررسید اعتبار،گزارش جلسات آزاد و … بررسی می شود. در صورت مجاز بودن، نرم‌افزار مدیریتی فرمان باز شدن گیت را ارسال می کند.
با این فناوری سرعت مدیریت باشگاه افزایش می یابد. باشگاه به نیروی انسانی کمتری نیاز دارد و از سوی دیگر میزان خطای انسانی هم رخ نمی‌دهد. مجموعه‌ی تجهیزات آنلاین برای باشگاه از طریق هوش‌مصنوعی عمل می کند که دخالت انسان در آن به صفر می رسد. همچنین مدیر باشگاه با کمک این تکنولوژی قادر است شهریه‌ی تمامی ورزشکاران را در زمان ثبت‌نام، به‌طور کامل دریافت کند. در صورتی که ورزشکار از پرداخت شهریه سر باز زند، قادر به عبور از گیت کنترل تردد نیست.

گیت کنترل تردد اتوماسیون تردد باشگاهی و مجموعه ورزشی

ارائه‌ی برنامه‌ی ورزشی توسط مربی بصورت آنلاین

وجود مربیان مجرب و کاربلد در باشگاه ضرورت دارد. اما گاهی حضور مربی در باشگاه به هر دلیلی ممکن نیست. در حالی که ورزشکاران به مشاوره ها و برنامه‌ی رژیم غذایی نیاز دارند. اگر برخی از مربیان قادر به حضور در باشگاه نباشند می توانند از طریق نرم افزار موبایل نسخه‌ی مربیان، دستورالعمل های خود را برای ورزشکاران ارائه دهند. در عین حال یک نسخه‌ی مخصوص ورزشکاران نیز طراحی شده است که ارتباط بین مربیان با ورزشکاران از طریق آن انجام می شود.

امکان معرفی اجناس فروشگاه در نرم افزار

یکی از راه‌های کسب درآمد باشگاه، فروش اجناس از طریق بوفه به ورزشکاران است. در نرم‌افزار مدیریت باشگاه می توان تمامی اجناس فروشگاه را برای ورزشکان معرفی کرد. در صورتی که یکی از اجناس مورد نیاز ورزشکار در فروشگاه نباشد، می تواند قبل از ورود به باشگاه آن را از بیرون تهیه کند. همچنین قیمت اجناس نیز برای ورزشکاران مشخص می شود. تمامی این داده ها بر روی نرم‌افزار موبایل نسخه‌ی ورزشکاران نمایش داده می شود.
از سوی دیگر نرم‌افزار لیست دقیقی از اجناس فروخته شده را در اختیار مدیر باشگاه قرار دهد. این کار به محاسبه‌ی دقیق درآمد باشگاه کمک می کند.

مزیت های مدیریت آنلاین مجموعه ورزشی

اگر باشگاه به صورت مدرن و با تجهیزات پیشرفته اداره شود، اعتبار و محبوبیت آن افزایش می یابد. زیرا خدمات آن به نحو بهتر و آسان‌تری در اختیار ورزشکاران قرار می گیرد. از سوی دیگر یکی از فاکتورهای پرستیژ و اعتبار یک باشگاه، بهره‌گیری از مدرن‌ترین تجهیزات روز دنیاست. از دیگر مزیت‌هایی که مدیریت آنلاین مجموعه ورزشی و نرم افزار اتوماسیون باشگاهی به همراه دارد، می توان به موارد زیر اشاره کرد:

  • کاربری ساده و آسان برای پرسنل (حتی نیروهایی که به تازگی استخدام شده‌اند)
  • مدیریت آسان باشگاه حتی در شلوغ‌ترین زمان‌ها
  • مدیریت و برآورد هزینه‌ها به طور دقیق
  • محاسبه‌ی دقیق درآمد باشگاه در طی یک دوره‌ی زمانی خاص
  • ثبت نام ورزشکاران و رزرو ساعات و کلاس ها در مدت زمان کوتاه
  • کاهش نیروی انسانی و در نتیجه صرفه جویی در هزینه‌های باشگاه
  • کاهش خطای انسانی و مدیریت باشگاه با کمترین اشتباه
  • جلوگیری از تردد اعضا زمانی که اعتبار آن‌ها به پایان رسیده
  • قابلیت گزارش‌گیری از تردد پرسنل و کاربران
  • فعال کردن یا غیرفعال کردن برخی از رشته‌های ورزشی
  • قابلیت زمان‌بندی رشته‌های ورزشی به صورت روزانه

سوالات متداول در مورد مدیریت آنلاین مجموعه ورزشی

با استفاده از نجهیزات سخت افزاری و نرم افزار پیشرفته تندیس شما می توانید از سراسر دنیا ، آمار عمکرد مجموعه ورزشی خود را بصورت کاملا آنلاین مشاهده فرمایید، آمار ثبت نام های انجام شده، شهریه ، تردد و کلیه اطلاعاتی که برای مدیر یک مجموعه ورزشی بسیار کاربردی است.

بله شما می توانید در هر زمانی بصورت آنلاین برنامه ورزشی ورزشکار را از طریق اپلیکیشن موبایل برای او ارسال نمایید.

بله، کلیه آمار های لازم و مورد نیاز مدیر مجموعه ورزشی مانند درآمد مجموعه ورزشی به تفکیک رشته های ورزشی قابل مشاهده و ارزیابی است.

خیر، نرم افزار ایمن تردد تندیس به نحوی طراحی شده است که حتی اپراتوری که دارای حداقل اطلاعات در زمینه کامپوتر می باشد، نیز بتواند به راحتی با این نرم افزار کار کنند.