نرم افزار استخر

نرم افزار استخر چه قابلیت هایی را برای مدیریت استخر و پارک آبی فراهم می‎کند؟

یکی از نرم افزارهایی که در سال‎های ‎اخیر مورد استفاده مجموعه های ‎ورزشی و پارک های آبی قرار گرفته است، نرم افزار استخری است. این نرم افزار برای مدیریت کامل امکانات و تجهیزات استخر استفاده می‎شود. کار با آن ساده و آسان است و فقط به یک سیستم کامپیوتر نیاز دارد. همچنین یک نسخه از این نرم افزار را می‎توان بر روی گوشی همراه نصب کرد. این نسخه براساس سیستم عامل گوشی همراه طراحی می شود. با استفاده از نرم‌افزار نسخه‌ی موبایل، مدیر باشگاه می‎تواند قسمت استخر را از راه دور کنترل کند.
کاهش هزینه ها و عدم نیاز به نیروی انسانی، افزایش سرعت‌دهی در بخش ارائه خدمات و پذیرش ورزشکاران از جمله مزیت‎های ‎این نرم افزار محسوب می‎شود. برای اینکه بتوان از قابلیت‎های ‎نرم افزار استخری بر روی موبایل استفاده کرد باید استخر به شبکه‌ی اینترنت مجهز باشد. اگر مدیر باشگاه در سفر خارجی باشد، وجود اینترنت در استخر، این امکان را برای او فراهم می‎کند تا به اطلاعات نرم افزار دسترسی پیدا کند.
نرم افزار اتوماسیون استخری به نحوی طراحی شده است که هیچ محدودیتی در ثبت تعداد ورزشکاران ایجاد نمی‌کند. همچنین تعداد سیستم‌هایی که می‎توانند از این نرم افزار استفاده کنند، نامحدود است.

کاربردهای نرم افزار استخری

از جمله کاربردهای نرم افزار استخری می‎توان به استفاده برای ‎فروش کارت و بلیط استخر، پذیرش، ورود به کلاس‎های ‎آموزشی، سانس‌های ورزشی، خدمات استخر شامل ماساژ، حمام سنتی، بوفه، کمد رختکن و … اشاره کرد. همچنین از این نرم افزار می‎توان برای نظارت بر کار کارکنان و پرسنل استخر هم استفاده کرد.
هدف از طراحی نرم افزار اتوماسیون استخر جلوگیری از سوءاستفاده های مالی و به صفر رساندن خطای انسانی است. مدیریت باشگاه با استفاده از این نرم افزار می‎تواند شهریه‌ی کلاس‎های ‎شنا را به طور کامل از ورزشکاران دریافت کند. همچنین تراکنش‎های ‎مالی قابلیت ردیابی دارند. از سوی دیگر ارزیابی دقیق کاهش یا افزایش راندمان باشگاه، از دیگر دلایلی است که باعث طراحی این نرم افزار شده است.
یکی دیگر از کاربردهای نرم افزار استخری برای مدیریت کمدهای رختکن است. این کمدها برای نگهداری از وسایل، اشیا با ارزش و لباس‎های ‎ورزشکاران، در قسمت رختکن قرار می گیرند. براساس امکانات باشگاه از قفل های الکترونیکی (قفل کمد آنلاین و آفلاین) و یا قفل سنتی برای باز و بسته کردن درب کمدهای رختکن استفاده می‎‎شود. در باشگاه های مدرن از قفل های آنلاین استفاده می شود که به نرم افزار مدیریتی متصل می‎‎شوند. پرسنل از طریق نرم افزار استخر متوجه پر یا خالی بودن کمدها می‎‎شوند.
از سوی دیگر ورزشکاران زمان باز کردن قفل آنلاین کمد از روش اکسس کنترل (مچبند الکترونیکی، کارت هوشمند، تشخیص چهره و یا اثرانگشت) استفاده می‎‎کنند. اما اگر استخر از کارت یا مچبند استفاده می کند و ورزشکار کارت یا مچبند خود را گم کرده باشد، می توان از طریق نرم‌افزار مدیریتی استخر قفل آنلاین کمد را برای او باز کرد.

نرم افزار استخر

بخش‎های ‎مختلف نرم افزار استخر و کارکرد آنها

نرم‌افزار استخر از بخش‎های ‎مختلفی تشکیل شده است. این بخش‌ها شامل بخش فروش بلیط، ثبت سانس‌های مجزا، مدیریت ارتباط با مشتریان، مدیریت نرم افزار، مدیریت داخلی، مالی و بخش پرسنلی است. برخی از این اطلاعات باید در اختیار ورزشکاران قرار بگیرد. برای مثال تعرفه‌ی بلیط‌های استخر، ثبت‌نام در باشگاه، صدور آنی بلیط به صورت جلسه‌ای، معرفی محصولات بوفه و قیمت آن‌ها و … باید برای ورزشکاران به صورت آنلاین مشخص شود.
نرم افزار استخر دارای یک نسخه‌ی مجزا برای ورزشکاران است که می‌توانند آن را روی گوشی خود نصب کنند. باشگاه این اطلاعات را از طریق نرم‌افزار استخر برای ورزشکاران منتشر می کند. آن‌ها می‌توانند اطلاعات را از طریق نرم‌افزار مخصوص خود، دریافت کنند.
بخش‎های ‎نرم افزار اتوماسیون استخری شامل موارد زیر است:

صدور آنی بلیط به صورت جلسه ای

فروش بلیط از طریق نرم افزار به دو صورت نقدی ( فروش گیشه) و یا فروش اعتباری انجام می‎شود.
در گذشته در روش فروش گیشه، افرادی که تا به حال در استخر ثبت‌نام نکرده بودند و کارت ورود به استخر نداشتند، می‎توانستند با پرداخت وجه مشخص، بلیت کاغذی دریافت کنند. اما اکنون با کمک نرم‌افزار استخری، می توان بلیط را به صورت جلسه‌ای در اختیار ورزشکاران قرار داد. در این صورت اطلاعات مربوط فروش بلیت، در نرم افزار استخری ثبت می‎شود تا در قسمت مالی قرار بگیرد. در این قسمت مجوز استفاده از خدمات و امکانات استخر به ورزشکاران تنها برای یک جلسه‌ ارائه می‎شود.
در روش دوم فروش اعتباری از کارت هوشمند یا مچبند الکترونیکی استفاده می‎شود. در این روش ورزشکار با شارژ مچبند یا کارت اعتباری خود، قادر به استفاده از استخر خواهد بود. پس باید کارت را بر روی دستگاه گیت کنترل تردد استخر قرار دهد. با این سیستم تعداد افرادی که در طی یک روز از استخر استفاده می‌کنند، ساعاتی که ورزشکار از استخر استفاده می‌کند و … در نرم افزار استخری ثبت می‎شود.
یکی از قسمت‌هایی که برای سیستم اتوماسیون استخر در نظر گرفته شده است، تعریف قرارداد با گروه‌ها و شرکت‎های ‎مختلف است. حتی میزان تخفیفات، شرایط و نوع خدمات استخر برای قرارداد همکاری مشخص می‎شود. برای مثال باشگاه با یک شرکت قرارداد همکاری امضا می‌کند تا پرسنل آن با تخفیف ویژه از استخر استفاده کند.
نرم‌افزار استخر این قابلیت را دارد که با پر کردن فیلدهای مربوطه، اطلاعات مربوط به قرارداد (تاریخ سررسید، تعداد جلسات، تعداد افراد مجاز) ثبت شود. هر زمان کارکنان این شرکت وارد باشگاه می‎شوند، با توجه به قرارداد قبلی می‎توانند از خدمات و امکانات باشگاه استفاده کنند.

بخش مالی نرم افزار استخری

یکی دیگر از قسمت‌های نرم افزار اتوماسیون استخری به بخش مالی آن مربوط می‌شود. در این قسمت اسناد مالی مربوط به قراردادها توسط پرسنل در سیستم مالی نرم افزار ثبت می شود. در نتیجه کارمند مسئول بخش مالی می تواند این اسناد را مشاهده و بررسی کند و سپس هزینه های باشگاه (شامل حقوق پرسنل و … ) و درآمد باشگاه (شهریه ورزشکاران و فروش اجناس بوفه) را محاسبه کند. با کمک نرم‌افزار استخری خطای انسانی به صفر می رسد و مدیریت درآمد و هزینه‌ی باشگاه به راحتی انجام می شود.
در این سیستم به افرادی که شهریه پرداخت نکرده‌اند، اجازه‌ی ورود به استخر داده نمی‌شود. پس ورزشکارانی که شهریه‌ی استخر را پرداخت کرده‌اند، می توانند با کمک روش های اکسس کنترل از گیت کنترل تردد استخر عبور کند. همچنین قادر به استفاده از کمدهای رختکن استخر و بوفه نیز هستند. این نرم افزار می تواند گزارش کاملی از تردد ورزشکاران به داخل استخر را در اختیار مدیر باشگاه قرار دهد.

بخش پرسنل و مربیان

قسمتی از نرم افزار استخری به کنترل و نظارت بر کار پرسنل و مربیان باشگاه اختصاص دارد. برگزاری دوره‎های ‎آموزشی مربیان برای ورزشکاران، در این قسمت ثبت می شود. هم‌چنین لیست مربیان و پرسنل باشگاه در این قسمت فهرست بندی می شود. برنامه ‌ریزی برای مربیان، تعیین ساعات برگزاری کلاس ها و … در این قسمت قرار می گیرد. در پایان هر ماه براساس اطلاعات ثبت شده از حضور غیاب پرسنل، فیش حقوقی آنها صادر می شود.
جالب است بدانید در این نرم‌افزار بخش پرسنل و مربیان با قسمت مالی در ارتباط است. زیرا پس از تایید مدیریت مالی است که حقوق و دستمزد پرسنل مشخص و پرداخت می شود.